Błąd 18058 Magistrala CAN tablica przyrządów - brak sygnału
Po połączeniu Vagiem z Octavią mam następujący błąd:
18058 Magistrala CAN tablica przyrządów - brak sygnału
zbyt duża oporność
Chciałem się połączyć vagiem i sprawdzić klimatyzację, ale jedynie łączy mi się z silnikiem i generuje taki błąd. Z niczym innym nie mogę się połączyć. Czy to może być wina Geteway-a?
18058/P1650/005712 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
Ewentualne objawy
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Możliwe przyczyny
Fuse (s) wadliwe
Magistrali danych okablowania i / lub Connector (s) z / do tablicy wskaźników (J285) wadliwe
Instrument Cluster (J285) wadliwe
Możliwe rozwiązania
Sprawdź bezpiecznik (s)
Sprawdzić okablowanie magistrali danych i / lub złącze (a) z / do tablicy wskaźników (J285)
Sprawdź / Wymień zestaw wskaźników (J285)
Sprawdź pomiarowe Bloki Wartość (MVB)
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
18058/P1650/005712 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
Ewentualne objawy
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Możliwe przyczyny
Fuse (s) wadliwe
Magistrali danych okablowania i / lub Connector (s) z / do tablicy wskaźników (J285) wadliwe
Instrument Cluster (J285) wadliwe
Możliwe rozwiązania
Sprawdź bezpiecznik (s)
Sprawdzić okablowanie magistrali danych i / lub złącze (a) z / do tablicy wskaźników (J285)
Sprawdź / Wymień zestaw wskaźników (J285)
Sprawdź pomiarowe Bloki Wartość (MVB)
Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie OK, łączenie z tymi zasilającymi magistralę, łącze diagnostyczne, licznik.
Sprawdziłem okablowanie i wygląda że jest przejście i jest OK
Wymienić zestaw wskaźników nie mam z skąd
Sprawdź pomiarowe bloki Wartość (MVB) // gdzie tego szukać? W vagu?
Podmieniłem Gatewaya, ale nic to nie pomogło, jest to samo.
W ogóle nie chce się połączyć, ani z licznikiem ani z gateway
[ Dodano: Czw 01 Gru, 11 12:27 ]
Mogę tylko wybrać silnik, i odczytać kod błędu. Jak chcę go wykasować to się pojawia:
215 Nie znany kod błędu
zbyt długi czas narastania ciśnienia - tył
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
- BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu
może na CAN'ie coś się zwarło
któryś sterownik zwiera i fałszuje magistrala
kurcze co ci poradzić....
spróbowałbym odłączać sterowniki i sprawdzać
albo odłączyć CAN od gateway'a i bezpośrednio puścić tylko do łącza OBD2
coś w tym stylu - czyli lekka rzeźba
jak byś miał oscyloskop lub analizator logiczny to sprawdź przebiegi na magistrali
Komentarz